Buttons, beads, and Buddhism: How Ran Hwang’s large-scale work invites New Yorkers to reflect and connect
February 13, 2024 by Morgan Everhart
Ran Hwang’s artistic fusion of birds and Buddhism serves as a powerful tool for self-reflection and spiritual exploration, particularly in the bustling city of New York. Through her intricate installations composed of thousands of buttons, beads, and pins, Hwang invites viewers to contemplate their own identities amidst the fast-paced urban environment. Her art becomes a conduit for introspection, prompting individuals to question their place in the world and their connection to others.
In the midst of New York’s diverse cultural landscape, Hwang’s artwork serves as a reminder that spirituality can be found even in the most chaotic spaces.
As individuals walk around the expansive installation, they not only witness Hwang’s artistic vision but also embark on a symbolic journey that echoes age-old practices. This engagement bridges temporal and spiritual realms, providing a unique pathway to comprehend the essence of Buddhism through contemporary art.
Despite showcasing her work internationally, Hwang believes that her artwork resonates with viewers regardless of their nationality. She observes that the people of New York, in particular, carry deep wounds from the 9/11 attacks that have significantly influenced her artistic journey. Nonetheless, she believes that the universal subjects of transience, cyclical life, and healing appeal to individuals universally.
Ran Hwang is a Korean-born, New York-based artist who creates large, recognizable figures that delve into the cyclical nature of life, invisibility, and the beauty of fleeting moments. Drawing from her background in the fashion industry and personal memories of the 9/11 attacks, she incorporates everyday materials into her delicate and dramatic artworks. Hwang’s practice of Zen Buddhism infuses her craftsmanship, highlighting repetition and atonement. Through her performative and conceptual approaches, she contemplates the introspective essence of human existence in society.
Overall, Ran Hwang’s artwork explores themes of life, death, connectivity, and the ephemeral nature of existence. Her installations are visually stunning and thought-provoking, inviting viewers to contemplate the complexities of human relationships and the impact of their actions. Hwang’s works have garnered international acclaim and continue to engage and inspire audiences worldwide.
Hwang’s artwork can be found in prestigious institutions such as the Brooklyn Museum, the Museum of Fine Arts in Houston, the Deji Art Museum in Nanjing, and the Dubai Opera House, among others. Hwang’s association with the AHL Foundation dates back to 2004, when she became the inaugural recipient of the AHL Foundation Grant. Since then, she has consistently participated in annual gala events and considers it a privilege to inaugurate an exhibition at the AHL Foundation.
The AHL Foundation, established in 2003 by Sook Nyu Lee Kim, is a nonprofit arts organization. Its mission is to support artists of Korean heritage working in the United States, providing them with resources, exposure, and platforms to cultivate their talents. Additionally, the foundation hosts educational and cultural events to raise awareness of contemporary Korean-American artists.
The show is on view until March 8, 2024, at the AHL Foundation at 2605 Frederick Douglass Blvd., New York, NY 10030.
To learn more about Hwang’s exhibition, please visit the foundation’s website and check out their Instagram.
단추, 비즈 그리고 불교: 황란의 대형작품, 뉴요커들에게 성찰과 연대의 시간을 선사하다
모르간 에버하트 (A Women’s Things 2024년 2월 13일 기사)
번역: 최미수
분주한 뉴욕시에서, 새들의 형상과 불교교리가 예술적으로 융합한 황란의 작품은 자기 성찰과 영적 탐구에 효과적인 수단이다. 수천개의 단추, 비즈 그리고 핀들로 이루어진 그의 작품을 통해, 도시 환경의 망중한 속에서 관객들을 자아성찰의 시간 속으로 초대한다. 황작가의 작품은 각자가 어디에 서있는지, 타인들과 어떤 관계를 맺으며 살아가는지에 대한 물음을 던지며 자기성찰의 전달자 역할을 하고있다.
뉴욕의 문화적 다양성의 전경 속에서, 그의 작품은 혼돈의 공간에서도 정신성에 도달할 수 있다고 말한다.
관객들은 설치된 작품 주변을 거닐며, 황작가의 예술세계를 경험할 뿐 아니라 예로부터 전해 내려오는 수련법을 공명하는 상징적 여정으로 발을 내딛는다. 이렇게 관객들과 단명성과 영성적 반열 사이에 독특한 교두보를 놓아 현대미술을 통해 불교의 정수를 경험하게 한다.
황란의 작품은 전세계적으로 알려지고있음에도 불구하고, 그는 그의 작품이 국적과 상관없이 누구나 교감할 수 있다고 믿는다. 특히, 9/11 테러의 깊은 상처를 안고 있는 뉴욕이라는 도시가 그의 예술가로서의 여정에 큰 영향을 미쳤지만, 인간 삶의 덧없음, 순환적 삶 그리고 치유라는 주제는 범지구적으로 동감하는 부분이라고 여긴다.
황란은 한국태생의 뉴욕에서 활동하는 작가이며 순환적 삶, 비가시성 그리고 덧없는 순간들의 아름다움을 고찰하는 대형 구상작품을 만든다. 패션산업에 종사했던 경험과 9/11 테러에 대한 기억들이 일상적 소재들을 채택해 섬세하고 드라마틱한 작품들을 제작하는데 큰 영향을 미쳤다. 황작가의 선불교 수행은 반복과 고행으로 점철되는 장인정신의 정신적 근간을 이루고 그 만의 행위적 개념적 접근을 통해 사회존재론적 자기성찰의 정수를 숙고한다.
전반적으로, 황작가의 작품세계는 삶과 죽음, 연대 그리고 덧없는 존재들의 본성을 탐구한다. 관객들은 그의 작품을 통해 시각적으로 황홀경을 경험하고, 사유하며, 인간관계의 복잡성과 행동의 결과를 고찰한다. 황란의 예술은 국제적 찬사를 받아왔고 계속해서 전 세계 관객들을 만나 영감을 주고 있다.
그의 작품은 브루클린 뮤지엄, 휴스턴 뮤지엄, 난징의 대지 미술관 그리고 두바이 오페라 하우스 등의 유명 기관들에 소장되어 있다. 황란과 AHL 재단의 인연은 2004년으로 거슬러 올라가는데, 재단의 첫 그란트 수상자가 되었을 때 부터이다. 그때부터 그는 AHL 재단에서 주최하는 연례 갈라행사에 지속적으로 참여해왔으며 이번 전시에 초대받아 영광스럽다는 인사를 전한다.
2003년 김숙녀는 비영리 예술지원 단체인 AHL 재단을 설립하였다. 재단은 미션에따라 미국에서 활동하는 한국 작가들에게 자원이나 노출의 기회를 제공하고 그들의 소양을 개발할 수 있도록 발판을 마련해주고 있다. 더불어, 재단은 주미한국 현대예술인에 대한 관심을 모으기위해 교육적 문화적 이벤트를 주최한다.
본 전시는 2024년 3월 8일까지 AHL재단에서 열린다. 2605 Frederick Douglass Blvd., New York, NY 10030.
황란 작가의 전시에 대한 더욱 자세한 내용은 재단 홈페이지 그리고 인스타그램에서 볼 수 있다.